2014. augusztus 10., vasárnap

Szappankészítés

A szappankészítés valami varázslatos dolog, valami készül az ember boszorkánykonyhájában. Egyre több helyről hallani, hogy sokan megpróbálkoznak vele, saját maguk készítenek szappant. Ha rendezvényeken bódékban nézelődünk, biztos találunk olyan eladót, aki saját készítésű, finomabbnál-finomabb szappanokat kínál.

De mi a helyzet a kétgyermekes anyukával, aki szeretne, de nem mer, mert a lúggal való bánás kényes művelet, időt, odafigyelést igényel. De elsősorban veszélyes!

Ilyenkor jön segítségül az internet, jobbnál jobb ötleteket találni, és ha egy olyanon akad meg a szemünk, ami kivitelezhető, miért is ne, próbálkozzunk.

Kétféle szappan tűnt ésszerűnek, egy folyékony szappan és egy színezett glicerines szappan.
Ökoanyu oldalán találtam egy színes fürdőkrétás receptet. Annyi az egész, hogy például drogériában kapható glicerines szappant megolvasztunk, és ételfestékkel megszínezünk. 

Kétféle szappan hozzávalói
Összegyűjtöttem a hozzávalókat, és egy kis "szabad időmben" munkához is láttam. Ránézésre úgy saccoltam, hogy egy glicerines szappanból csak egy szilikon forma lesz, így egyszerre mind a három mézes szappant beletettem egy lábasba. De hogyan olvasszam fel? A videóban csak annyi szerepelt, hogy Ő a tűzhelyen szereti olvasztani, na jó, de nem ég oda? Így először sajtszeletelővel felaprítottam a szappanokat fodros kis darabokra. Majd egy evőkanálnyi vizet öntöttem rá, hogy melegítés közben oda ne égjen, lassú tűzön melengettem. Meglepően gyorsan megolvadt. Nem kell forralni, csak addig melegítettem, amíg felolvad a szappan.


Amint homogénen folyóssá vált, jöhetett bele a kikevert lila festék, piros és kék. A végeredményen látszik, hogy kicsit túlbuzgó voltam, de sebaj. Egy evőkanál oliva olajjal megdúsítottam, hogy bőrbarátabb legyen, és még egy hozzávalóra volt szükség, a lemorzsolt levendula virágokra. Talán ezt is eltúloztam, 10 grammnyit kevertem bele, ami körülbelül egy maroknyi, de hát levendulás szappant terveztem. A pár éve vásárolt levendula olajat is elővettem, még egy evőkanálnyit ebből is hozzátöltöttem.


Kényelmesen bele tudtam tölteni négy formába, nem dermedt meg még ennyi idő alatt a massza. Nem ellenőriztem, de forrónak sem volt mondható.


Most már csak várni kellett. Nagyon gyorsan megszilárdult, az esti ellenőrzéskor már ki is tudtam venni a formákból. Csillogó fekete szappant kaptam, borzasztóan kíváncsi vagyok, milyen lesz vele fürdeni. Az illata mesés, kinézetre is szép, csak jó lehet.


A folyékony szappan készítés még folyamatban van, ezzel lehet nem jeleskedhetek. Sebaj, ha kettőből egy sikerül, már megérte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése