2014. augusztus 12., kedd

Folyékony szappan

Ígéretes folyékony szappan receptet találtam Kifli és levendula oldalán.

Lereszeltem egy 100 grammos Baba krémszappant a sajtreszelőn, és kimértem, ez 4 deciliternyi reszelt szappant jelentett. Így a reszeléket összesen 4 liternyi vízzel kell felolvasztanom.


Mivel a levendula virágok eltömítenék volna a szappanadagoló csövét, ezeket nem tehetem bele a szappanba, így két idei csokor kíséretében előre beáztattam a tavalyi levendulavirágunkat. Egész biztosan meg fogja színezni a kész szappant ez az oldat. A szappanreszeléket ezzel és még a maradék vízzel tettem fel a tűzre. 

Kevertem hozzá egy-egy evőkanál oliva- és levendula olajból is. Nem voltam elég figyelmes, így én nem csak addig melegítettem, amíg minden szappanreszelék el nem olvad, hanem hagytam még jobban, szinte forrásig hevülni. Már itt is látszik, hogy halvány capuccino színű lett a folyadék.


Sajnos csalódtam első körben, mert másnap még mindig húsleves sűrűségű volt az elegy, úgy tűnt, nem akar besűrűsödni. Végső elkeseredettségemben a második napon gondoltam kiborítom a menthetetlen szappanomat. De ekkor megláttam, hogy furcsán  hullámzik a lábosban. Elkezdett besűrűsödni. 

Így talán megmenekült, kerestem egy folyékony adagolót, és beletöltöttem. Jöhet a próba. Kellemes illata lett, bár az állaga más, csak közelít a bolti folyékony szappanokéhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése