2014. december 23., kedd

Betlehemi jászol


Gyerekkoromban egyik karácsonyi ajándékunk egy jászol volt, amit papírból kellett kivágni, és összeragasztani. Nagyon nagy becsben volt, minden karácsonykor előkerült, és egy sólámpa elé tettük, így kellemesen meg is lett világítva.

Már csak egy lépésre vagyok attól, hogy nálunk is elkészüljön egy Betlehem, mivel a fő szereplők már "megszülettek", csupán egy istállót és állatokat kell még alkotni.

Az istálló kemény karton papírból készült. A kivágott formát bevontam filc anyaggal.



Kemény falatnak bizonyult, sokszor nehezen fértem hozzá a tűvel az anyaghoz, és három tűt sikerült elgörbítenem. Volt még egy bökkenő, állandóan felborult, így utólag szalmát is tettem az istállóba (talp).

Az állatokat a bibliai mese szerint válogattam. 


Van egy fekete bőgő tehenünk, egy iázó csacsink, és egy bégető bárányunk. 


Egy fehér galamb búg a tető gerendáján, és  egy pók neszezik a sarokban. A pókháló drótból készült. Két v alakú darab végeit behajlítottam, majd vékonyabb szállal összefogtam, behálóztam. Ez a rész lett a kedvencem.

 

És akkor hirtelen egy éles gyereksírás vegyült a szokásos állathangok közé, megszületett a kicsi Jézus.



Angyal vitte a hírt a pásztoroknak, a Betlehemi Csillag pedig mutatta az utat a Napkeleti bölcseknek. Mind eljöttek és köszöntötték Isten Fiát.






1 megjegyzés:

  1. How creative you are, you have made the original Nativity even better - congratulations!

    VálaszTörlés