2014. július 16., szerda

Hamis marcipános diós piskóta

Átdolgoztam a tökéletes piskóta receptet. Így nem annyira tökéletes, de finom, és egészséges. A lényege, hogy liszt helyett darált diót használtam.

6 tojás sárgája,
6 evőkanál kristálycukor,
6 evőkanál darált dió,
fél zacskó sütőpor,
6 tojás felvert fehérje.

Kivajazott, lisztezett kerek tortaformába öntöttem, majd nagyon szépen fel is jött a forma tetejéig a tészta, de ahogy hűlt, összeesett.

Gondoltam, hogy még egy újítást bevezetek, és elkészítettem rá Morvai Linda hamis marcipán krémét. itt
Még melegen rá is öntöttem a piskótára. Nagyon finom lett, tényleg igazi marcipánnak hat, de elméreteztem, az egész adag marcipán sok lett a piskótához, így kicsit tömény. De tanulság legközelebbre, hogy csak mértékkel. A recepttől eltérően nekem csak színes mandula aromám volt, meglepődtem, hogy ez zöldet jelent, de nem is számít, az ízén mit sem változtat.

Nagyon finom lett. Még szerencse, hogy van kivel bűnözni itthon. Sőt, a krém nélkül kisfiam is evett a diós piskótából. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése