2014. június 16., hétfő

Levendula szirup/szörp

Levendulaszirup receptre bukkantam, talán működhet nálunk is, így neki is álltam. Az eredeti receptet itt találjátok.

Fele adaggal próbálkoztam, így a recept:
1 liter víz
1 kg kristálycukor
1 kicsi citrom leve
3-4 kicsi csokor levendula virága


Először a legmelegebb folyóvíz alá tartottam a csokrokat, de csak kis sugárban engedtem a vizet, nehogy leverje a virágokat. Jöhetett a szemezgetés, ami igazán mókás kis feladat volt, eltartott egy darabig. Nagymamáimnál töltött nyarak alatt segédkeztünk hasonló módon, egyiküknél borsót bontogattunk, másikuknál ribizlit szemezgettünk. 


 Ez után három 7 deciliteres üveget kezdtem megtölteni egyenként 33,3 dkg kristálycukorral, és a levendula virágok harmadával.


Végül jöhetett a 3,3 deciliter citromos víz. A levendula mindig feljött az üveg tetejére, így gyakran átforgattam, és így a cukor is keveredett.


Az utasítás szerint pár nap múlva kell leszűrni. Alig várom az eredményes kóstolót.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése